Preview

unieke
inzichten

uitgebreid
locatieonderzoek

Een halve eeuw
gezamenlijke ervaring

Witte Vlekkenplan

Waar bevinden zich nieuwe vestigingslocaties met voldoende potentie?

Wat voor informatie krijgt u met het Witte Vlekkenplan?

  • In welke winkelgebieden is er ruimte voor een nieuwe vestiging van uw formule

Bent u toe aan expansie? Voordat u meerdere vestigingen kunt uitrollen heeft u een goede locatiestrategie nodig. MCR Retailminds kan u hierbij helpen, bijvoorbeeld door het opstellen van een Witte Vlekkenplan.

Werkwijze opstellen Witte Vlekkenplan

Wij brengen de bestaande vestigingen van de organisatie in beeld en delen deze vervolgens in naar soort en type:

Stap 1
Allereerst ‘vullen’ we Nederland vanuit de grote winkelgebieden. Bij zo’n groot winkelgebied hoort een relatief groot verzorgingsgebied. Klanten zijn grotendeels bezoekers zonder een lokale binding, maar bezoeken het winkelgebied vanwege de regionale functie en veelzijdige aanbod. Locaties zijn hier vaak uitgezocht op hogere passantenstromen. Winkeluitstraling en dagacties zijn van belang om klanten binnen te lokken.

Stap 2
Vervolgens brengen we de vestigingen in de kleinere omringende winkelgebieden met een meer lokale functie in beeld. De klant komt hier met een specifieke koopvraag naar de winkel. Klanten zijn hier vaste- en regelmatig terugkerende consumenten. In deze winkelgebieden is het van belang dat de ondernemer binding krijgt met zijn klantenkring en ze via (sociale)media constant op de hoogte houdt van zijn acties en aanbod.

Stap 3
Als we alle vestigingen hebben gecategoriseerd en in kaart hebben gebracht, ontstaat er een beeld van de dekking van de organisatie(s) over Nederland heen. Drie vraagstukken kunnen dan worden beantwoord:

Welke winkellocaties bieden voldoende potentie maar hebben nog geen verkooppunt van de organisatie? Van deze winkellocaties worden alle aanbieders in beeld gebracht, zodat een actief acquisitieplan kan worden opgesteld.

Welke winkelgebieden hebben potentie voor meerdere vestigingen van de organisatie, maar zijn daarin nog niet voorzien?

Welke winkelgebieden hebben een oververtegenwoordiging vanuit deze specifieke branche en zijn hier vestigingen van de organisatie aanwezig? In dat geval heeft de organisatie haar potentiële toekomstige probleemgevallen in beeld en kan zij hierop een actieplan maken.

Stap 4
Wij werken het Witte Vlekkenplan volledig uit per voorgestelde locatie in kaarten, demografische aspecten, bestedingscijfers, etc.. Vervolgens rangschikken wij de potentiële winkellocaties naar kansrijkheid.

Stap 5
De vervolgstap op het Witte Vlekkenplan is ons vestigingsplaatsonderzoek ofwel Territorium Analyse®. Hierin wordt aangegeven welke omzet daadwerkelijk haalbaar is op de betreffende winkellocaties zoals die zijn opgenomen in het Witte Vlekkenplan.

Wilt u meer weten? Bel 085-1117061 of vul het contactformulier in.

Home Sfeerfoto MCRretailminds

Gratis demo en cursus online applicaties

Bij elke online applicatie hoort een gratis demo en cursus. Wij leggen u graag helder uit hoe onze tools werken, met als doel dat u zelf uw locatieonderzoek zo goed mogelijk kunt uitvoeren. Uiteraard kunt u ons na de cursus zo vaak u wenst bellen om advies in de tool of voor uw locatieonderzoek.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten